DKV UNPAS Bandung: Visualizing Information for Advocacy

Arakanlebah, Komunitas DKV UNPAS Bandung

Visualizing Information for Advocacy

at 4/08/2008 , View Comments




Infodesign/infografis tidak hanya ada di majalah atau surat kabar. Sekarang juga sudah merambah dunia kampanye sosial. Coba simak kutipan dari web ini.
Modern life is saturated with ever increasing amounts of information, advertising and media with little time to digest what is being said. Against this background, NGOs and advocates too often find the information they want to communicate, either buried in long reports full of professional jargon and statistics, or overlooked in an endless stream of media releases. Whether communicating to the public, staff, donors or government officials, information design can help NGOs communicate with more impact, increase accessibility, and present issues powerfully.
Visualizing Information for Advocacy: An Introduction to Information Design is a manual aimed at helping NGOs and advocates strengthen their campaigns and projects through communicating vital information with greater impact. This project aims to raise awareness, introduce concepts, and promote good practice in information design – a powerful tool for advocacy, outreach, research, organization and education.


Penggunaan infografis dalam media-media yang digunakan dalam kegiatan advokasi, akan sangat membantu menjelaskan konsep yang rumit. Seperti yang juga bisa dilihat pada artikel tentang penjelasan krisis ekonomi di Amerika, melalui infografis yang dianimasikan.

Lebih lanjut mengenai infografis for advocacy ini dapat dibaca di web Visualizing Information for Advocacy: An Introduction to Information Design. Gambar di atas, adalah buku dijital yang dapat diunduh gratis, dari web itu. Buku ini dibuat oleh Tactical Tech dan berkolaborasi dengan John Emerson of Backspace - konsultan desain yang mendedikasikan karyanya untuk penelitian, pengembangan dan promosi desain untuk kepentingan publik.
blog comments powered by Disqus